PC graphic ကိုဘယ္လိုခ်ိန္ညိွမလဲ

အေကာင္းဆုံးဂိမ္းအေတြ႔အႀကံဳေတြခံစားႏုိင္ေအာင္ ကုိယ့္ PC ဂရပ္ဖစ္ setting ကုိ ဘယ္လုိခ်ိန္ညႇိၾကမလဲ?

ကၽြန္ေတာ္တို႔ဂိမ္မာမ်ားဟာ ဂိမ္းေတြသာေတာက္ေလွ်ာက္ေဆာ့ဖုိ႔ စိတ္ပါခဲ့ၾကတာပါ။ Input, output ေကဘယ္လ္ႀကိဳးေတြမေျပာနဲ႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ဘယ္ပလက္ေပါက္က ဘယ္ကုိသြယ္လုိက္ရင္ ဘယ္ေရာက္တယ္ဆုိတာေတာင္ မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္းအဲဒီလုိသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ဂိမ္းေဆာ့ခ်င္တဲ့စိတ္ကျပင္းျပေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ေလ့လာရင္းပဲ ဂိမ္းတစ္ခုကုိ ဘယ္လုိ install လုပ္ရမယ္၊ rar ဖုိင္ေတြအလုပ္လုပ္ပုံ၊ crack ျဖည္တာေတြနဲ႔ bug ရွင္းတာေတြ သုိ့ေလာသုိ့ေလာေတြကို လုပ္တတ္ခဲ့တာပါ။ Playstation နဲ႔ Xbox ပလက္ေဖာင္းေတြထက္ PC ပလက္ေဖာင္းမွာအေဆာ့မ်ားတဲ့သူမုိ႔ ဂိမ္းတစ္ခုကုိေဆာ့ခ်င္ၿပီဆုိ ကုိယ့္စက္နဲ႔ ကိုယ့္ေဆာ့ခ်င္တဲ့ဂိမ္းကုိက္ညီမႈရွိမရွိဆုိတာ အရင္ၾကည့္ၿပီးမွ ဂိမ္းေတြကုိ install ရပါတယ္။ အလြန္အမင္းေဆာ့ခ်င္ေနတဲ့ဂိမ္းျဖစ္ေနေပမယ့္လည္း ကုိယ့္ကြန္ပ်ဴတာ specs နဲ႔မကုိက္လုိ႔ ကသိကေအာင့္ျဖစ္ရတဲ့ ခံစားခ်က္ကုိ PC ဂိမ္မာတုိင္းႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။ ကုိယ္တုိင္လည္း PC ဂိမ္မာတစ္ေယာက္ျဖစ္သလုိ PC ဂိမ္းေတြကုိေဆာ့ေနသူမို႔ ကိုယ္ဂိမ္းကစားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆုံးဂိမ္းတြင္းအေတြ႔အႀကံဳေတြခံစားႏုိင္ေအာင္လုိ႔ ကုိယ့္ PC ဂရပ္ဖစ္ setting ကုိ ဘယ္လုိခ်ိန္ညႇိၾကမလဲဆုိတာကုိ setting အခ်က္ေလးေတြန႔ဲတကြ ဒီကေနျပန္မွ်ေဝလုိက္ရပါတယ္။

Frame Per Second (FPS)

FPS ဆုိတာ First Person Shooter ကုိေျပာတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး၊ သူ႔ရဲ႕အဓိပၸါယ္အရွည္က Framerate Per Second ျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္႐ုိက္ဘာသာျပန္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ စကၠန္႔အမွ်လႈပ္ရွားမႈေဘာင္ေပါ့ဗ်ာ။ Frame ကုိေဘာင္လုိ႔သတ္မွတ္ၾကည့္ၾကမယ္ဆုိရင္ အဲဒီ frame ေဘာင္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႔ PC ေမာ္နီတာဖန္သားျပင္ကထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့ စကၠန္႔အေလ်ာက္ဂိမ္းလႈပ္ရွားမႈေတြပါ။ ဒီေတာ့ ဂိမ္မာေတြ အလြယ္သတ္မွတ္ႏုိင္တာက FPS ပုိမ်ားရင္ဂိမ္းကပုိ႐ုပ္ထြက္ေကာင္းမယ္၊ FPS ေလွ်ာ့ေနရင္႐ုပ္ထြက္အားနည္းေနတယ္၊ setting ေတြျပန္ညႇိရမယ္၊ အဲသေဘာပါ။ သာမန္ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ FPS ႏႈန္းထားသတ္မွတ္ခ်က္ကေတာ့ 60 ျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ဂိမ္းေတြမွာ FPS က႑ဟာ တကယ္တမ္း In-game setting ထဲမွာပါေလ့ပါထမရွိပါဘူး။

Vertical Sync (V-Sync) နဲ႔ Refresh Rate

သက္သက္ေမာ္နီတာတစ္လုံးနဲ႔ ဂိမ္းစက္တြဲထားတဲ့ console ေတြျဖစ္တဲ့ Playstation နဲ႔ Xbox ပလက္ေဖာင္းဂိမ္မာမ်ားကေတာ့ ဒီအခ်က္နဲ႔သက္ဆုိင္မႈသိပ္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္တို႔လုိ PC ဂိမ္မာမ်ားအတြက္ ဒီ Vertical Sync ဟာ ဂိမ္းတစ္ခုလုံးေကာင္းေကာင္း run ႏုိင္ဖုိ႔ အေရးပါတဲ့အခ်က္က ပါဝင္ေနပါတယ္။ V-Sync ဟာ ဘာကိုဆုိလုိသလည္းဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဖန္သားျပင္ကထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့စကၠန္႔အေလ်ာက္ frame ႏႈန္းေတြကုိ ဂိမ္း႐ုပ္ထြက္ refresh ႏႈန္းနဲ႔ကုိက္ညႇိေပးထားတဲ့ စနစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရမယ္ဆုိရင္ 60hz frame ပဲထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့ေမာ္နီတာဟာ တစ္စကၠန္႔မွာအမ်ားဆုံး 60 frame ပဲထုတ္ေပးႏုိင္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕  high specs ဂိမ္းေတြရဲ႕ frame ႏႈန္းဟာ ကုိယ့္ေမာ္နီတာရဲ႕ထုတ္ေပးႏုိင္ႏႈန္းထက္ပုိမ်ားသြားတဲ့အခါ ကင္မရာလွည့္လုိက္တဲ့အခါ မႈန္ဝါးၿပီးေလးသြားတာကုိ ခဏတာခံစားရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ V-Sync ဟာေမာ္နီတာနဲ႔ဂိမ္း႐ုပ္ထြက္ framerate ကုိ lock လုပ္ၿပီးထိန္းညႇိေပးထားတာမုိ႔ ႐ုပ္ထြက္ပုိခံစားခ်င္ၾကတဲ့ဂိမ္မာမ်ားကေတာ့ အၿမဲတမ္း disable လုပ္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ အျမင့္စား high end PC မ်ားကေတာ့ႀကိဳက္သလုိခ်ိန္ညွိႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေပးခ်င္တာကေတာ့ Medium Specs ကြန္ပ်ဴတာမ်ားအေနနဲ႔  V-Sync ကုိပိတ္ၿပီးေဆာ့ရင္ပိုအဆင္ေျပပါတယ္။

Resolution

Resolution ဆုိတဲ့စကားလုံးကေတာ့ ဂိမ္မာမဟုတ္သူမ်ားနဲ႔ေတာင္ ရင္းႏွီးေနမွာပါ။ ဖန္သားျပင္မ်ားေပၚကကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမင္ရတဲ့႐ုပ္ပုံမ်ားဟာ ေသးငယ္လွတဲ့ pixel တုံးေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ေပါင္းစည္းမႈျဖစ္တာကုိ ဒီေနရာမွာတစ္ခ်က္သိရပါမယ္။ Resolution ဆုိတာကုိ တုိက္႐ုိက္ဘာသာျပန္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဖန္သားျပင္ၾကည္လင္ျပတ္သားမႈလုိ႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ Resolution ခ်ိန္ညႇိမႈမွာ pixel တုံးေလးေတြရဲ႕ သိပ္သည္းမႈကုိသိဖုိ႔လုိၿပီး ဖန္သားျပင္ေပၚကပုံရိပ္ျပတ္သားမႈဟာ ကိုယ့္ေမာ္နီတာရဲ႕  pixel တုံး display ႏႈန္းနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ေနတယ္ဆုိတာပါ။ အလြယ္မွတ္မယ္ဆုိရင္ Resolution ျမင့္ရင္ pixel တုံးေတြပိုမ်ား၊ ဖန္သားျပင္ပုိၾကည္လင္တယ္လုိ႔ေျပာရမွာျဖစ္ၿပီး Resolution နိမ့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ pixel တုံးေတြပိုနည္း ပုိေသးသြားတယ္လုိ႔မွတ္ယူႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း 4K HD ထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့ 3840×2160 တီဗီနဲ႔မေဆာ့ဘူးဆုိရင္ တခ်ိဳ႕  console ဂိမ္းမ်ားဟာ 1280×720 resolution နဲ႔ပဲ render ခ်ၾကဆဲပါပဲ။

Field Of View (FOV)

ဒါကေတာ့ ေထြေထြထူးထူးရွင္းျပေနစရာပါလုိပါဘူး။ Field Of View ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ကြင္းျပင္က်ယ္ပမာဏလုိ႔သတ္မွတ္လုိက္ပါ။ FOV ဟာ ကိုယ္ျမင္ရတဲ့ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ကုိယ္ဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ဘယ္ေလာက္ေဝးေဝးျမင္ရသလဲဆုိတာကုိခ်ိန္ညႇိေပးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ FOV ကုိအရမ္းတုိးျမႇင့္ထားမယ္ဆုိရင္ အရာအားလုံးဟာေဝ့ဝုိက္ၿပီး Fisheye အျမင္နဲ႔ျမင္ေနရသလုိခံစားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုသလုိခ်ိန္ညႇိၿပီး ေဆာ့ကစားႏုိင္ပါတယ္။

Anti-Aliasing 

ဒါဟာလည္း ဂိမ္းဂရပ္ဖစ္ setting ခ်ိန္ညႇိမႈမွာအေရးႀကီးတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။ သူ႔ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ဂိမ္းေတြရဲ႕မႈန္ဝါးေနတဲ့ေနရာေတြ၊ အခၽြန္အထက္ေတြ၊ မေရရာတဲ့ေနရာေတြ၊ အစရွိတာေတြကုိအေသးစိတ္ ပုိမုိေခ်ာေမြ႕စြာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမင္ရေအာင္လုပ္ေပးတဲ့က႑ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Anti-Aliasing ဟာ ထစ္ေငါ့ေနတဲ့မ်က္ႏွာျပင္ေတြ၊ မေခ်ာေမြ႕တဲ့အရာဝတၱဴေတြ၊ ေျဗာင္ေခ်ာႀကီးျဖစ္ေနတဲ့နံရံေဟာင္းေတြ၊ အဲဒီလုိအရာေတြနဲ႔အတူ ဂိမ္းေလာကႀကီးကုိ လက္ေတြ႕ဆန္ဆန္ပုိျမင္သြားေစဖုိ႔ ေခ်ာေမြ႕ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့က႑လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္အဲဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ Graphic Performance အရမ္းေတာင္းဆုိလြန္းတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ဂိမ္းေတြမွာ High Setting တင္ထားၿပီးေကာင္းေကာင္း run ႏုိင္ၿပီဆုိရင္ Anti-Aliasing ကုိဖြင့္ထားဖုိ႔မလုိပါဘူး။ Anit-Aliasing အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ့ MSAA, FXAA, TXAA/MLAA, SSAA အသီးသီးရွိၿပီး ေလ့လာခ်င္သူမ်ားအေနနဲ႔ ဆက္လက္ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။

Anisotropic Filtering (Texture Filtering)

Texture Filtering ဆုိတဲ့အတုိင္း အဲဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ကိုယ္ျမင္ရတဲဲ့႐ႈေထာင့္ၾကည္လင္ျပတ္သားမႈနဲ႔ ကိုယ့္စက္နဲ႔ဂိမ္းကုိက္ညီမႈကုိ filter ဆုိတဲ့အတုိင္း အသင့္ေတာ္ဆုံးအေနအထားတစ္ခုျဖစ္ေအာင္ စစ္ထုတ္ေပးထာပဲျဖစ္ပါတယ္။ Anisotropic Filtering ကုိ On ထားၿပီး ႐ုပ္ထြက္သက္ေရာက္မႈကုိ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဂိမ္းဖန္သားျပင္ေပၚမွာ မီတာအနည္းငယ္ေလာက္ကုိလွမ္းၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ေအာက္ကေျမျပင္ကုိကင္မရာျပန္ဆြဲၿပီးစမ္းသပ္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ Anisotropic Filtering ရဲ႕သေဘာတရားအရ အေဝးကုိအာ႐ုံစုိက္ၿပီးလွမ္းၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္အနီးတဝုိက္နံရံ၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ေျမျပင္အစရွိတာေတြဟာ တကယ့္မွာျဖစ္သလုိ လက္ေတြ႕ဆန္စြာအနည္းငယ္ေဝဝါးသြားတာကုိ ခံစားရပါလိမ့္မယ္။

အထက္မွာေျပာျပခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြဟာ ဂိမ္းတစ္ခုရဲ႕ setting ခ်ိန္ညႇိမႈမွာအေရးပါၿပီး ဒါေတြကုိအေျခခံသိၿပီဆုိရင္ အေကာင္းဆုံးဂိမ္းအေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ ခံစားႏုိင္ေအာင္လုိ႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ဖန္တီးယူႏုိင္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာအကုန္မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ Ambient Occlusion, Bloom, Motion Blur, Tessellation, Depth Of Field အစရွိတဲ့ setting က႑ေတြလည္းရွိပါေသးတယ္၊ အဲဒါေတြကေတာ့ ဂိမ္မာကုိယ္တုိင္စမ္းသပ္ၾကည့္ႏုိင္သလုိ အထက္ကေျပာခဲ့တာေတြလုိမ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အတြက္ သိပ္ၿပီးအေထြအထူးရွင္းျပခ်က္ေတြထုတ္ေနစရာလည္းမလုိပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဒီအခ်က္ေလးေတြဖတ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္လုိ PC ဂိမ္မာေတြ အေကာင္းဆုံးဂိမ္းတြင္းအေတြ႔အႀကံဳေတြခံစားႏုိင္ေစဖုိ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ PC စက္နဲ႔ ကိုယ္ေဆာ့မယ့္ဂိမ္း ဘယ္လုိခ်ိန္ညႇိမလဲဆုိတာကေတာ့ကို အားလုံးသင့္ေတာ္သလုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၿပီပဲျဖစ္ပါတယ္။

Yan

Ref: gamespot

Comments

Popular posts from this blog

တြတ္​ပီ စာအုပ္​မ်ား

ဆရာႀကီး မင္းသိခၤ၏ စာအုပ္မ်ား စုစည္းမႈ

ဝတၳဳတို​ေပါင္​းခ်ဳပ္​မ်ား